3 דברים שהמיליארדר ג׳ון פול דג׳וריה בודק לפני פתיחת עסק

פותחים עסק חדש? מתלבטים אם להיכנס להזדמנות עסקית? המיליארדר ג׳ון פול דג׳וריה משתף מהם שלושת הבדיקות שהוא עושה לפני הקמת עסק חדש כדי למקסם הצלחה.

לפני שיזם פותח עסק או מפתח מוצר חדש, הוא צריך לעשות עבודה מקדימה: לבצע חקר שוק, להבין את הסביבה העסקית, להכיר את המתחרים ואת המוצרים והשירותים שלהם, לבדוק אם קיימת דרישה למוצר, לזהות במדויק את קהל היעד.

המיליארדר ג’ון פול דג’וריה יודע דבר או שניים על פיתוח מוצרים חדשים. את הטקילה של החברה שלו (Patron) סביר מאוד שכבר טעמתם. לפני שהוא פותח מיזם חדש, הוא בודק מספר דברים חשובים בנוגע למוצר אותו ימכור וישווק. להלן 3 דברים קריטיים לבדוק מבעוד מועד.

בדיקה 1: פוטנציאל צמיחה

דג’וריה מחפש לפתח מוצרים או להשקיע במוצרים שקהל היעד הפוטנציאלי שלהם גדול עד מאוד, אחרת הוא מאבד עניין מלכתחילה. אחד המיזמים האחרונים שלו כולל פיתוח שפתון נגד יובש ופצעי קור שאמור לחולל שינוי מהיר מאוד עבור הצרכן. על פי ההערכות, קהל היעד האוניברסאלי של מוצר מהסוג הזה מגיע לכדי 3.8 מיליארד אנשים. בהחלט מספר נאה לכל הדעות, וכזה שמקנה לעסק מידה גבוהה של פוטנציאל צמיחה וסקיילביליות (Scalability).

בדיקה 2: פוטנציאל לקוחות חוזרים

דג’וריה לא מעוניין למכור פעם אחר פעם, אלא לגרום לקהל להזמין את אותו מוצר או שירות בכל פעם מחדש, פשוט כי הוא כל-כך טוב ויעיל עבורו לאחר השימוש. מוצר או שירות שיהפוך להיות חלק מהשגרה היומיומית הקבועה של הלקוח. הוא מעוניין שהלקוחות ישובו לרכוש אותו בעצמם מבלי להשקיע רבות במאמצי שיווק חוזרים ונשנים.

בדיקה 3: פוטנציאל למחיר בר-השגה

דג’וריה לא מעוניין במוצר שהמחיר שלו גבוה ומרבית האנשים לא יוכלו להרשות לעצמם לרכוש אותו. כחלק מפוטנציאל הצמיחה והרצון להגיע לקהלים גדולים מאוד, הוא מחפש מוצרים שהמחיר שלהם סביר ובר-השגה ולא יקר מדי. הוא אמנם מפתח מוצרים שניתן להגדיר כמוצרי פרימיום, אך המחיר שלהם מתקבל-על-הדעת. מחיר גבוה מדי עשוי כמובן להרתיע אנשים רבים ולמנוע מהם לרכוש את המוצר, וכך קהל היעד הפוטנציאלי קטן בהתאמה. דג’וריה רוצה בדיוק את ההפך.

פורסם במקור ב-CNBC:

יוגב פודחרני

יוגב פודחרני

בן 31. קופירייטר, איש תוכן ומשורר. בעל דעה על הכל. אוהב תוכן ואנשים עם תוכן. אוהב אנשים שחושבים אחרת, אלא אם זה אחרת ממנו. חובב דוקו. חושב שכסף זה חופש, כל עוד לא נותנים לו להפוך לכלוב מזהב.
יוגב פודחרני

יוגב פודחרני

בן 31. קופירייטר, איש תוכן ומשורר. בעל דעה על הכל. אוהב תוכן ואנשים עם תוכן. אוהב אנשים שחושבים אחרת, אלא אם זה אחרת ממנו. חובב דוקו. חושב שכסף זה חופש, כל עוד לא נותנים לו להפוך לכלוב מזהב.
מעניין?
שתפו בלינקדאין
שתפו בפייסבוק
שלחו בוואצאפ
צייצו בטוויטר
שתפו:
👍
רוצים לקבל עדכונים על סיפורי יזמים מעוררי השראה?