איך להיות עשיר? ברנרד ארנו מציג את 4 “חוקי הכסף”

איך להיות עשירים? לאיל האופנה הצרפתי ברנרד ארנו יש 4 חוקים איתם הוא מתנהל בכל מה שקשור לכסף. הם מה שמנחה אותו לכל מקום אליו הוא הולך בעולם העסקים. בכתבה הבאה נשתף את חוקי ההצלחה שלו.

איל האופנה הצרפתי ברנרד ארנו הוא אחד האנשים העשירים בעולם. הוא הבעלים של קבוצת היוקרה LVMH – ואין ספק שאם יש מישהו שממנו הייתם רוצים לקרוא כמה טיפים על הצלחה, זה היה ממנו. ב-4 ביוני 2021 הוא היה האדם העשיר בעולם, כשבנקודה הזו הוא עקף את ג’ף בזוס. בפן האישי, מדהים לראות איך פעם אחר פעם כשאנחנו חוקרים אנשים מצליחים – אנחנו רואים בסופו של דבר פחות או יותר חוקים די דומים להצלחה. מה שאומר דבר מאוד פשוט: זה בר שכפול, וכל אחד יכול לעשות את זה. אלו הם החוקים שאם תיקחו אותם לחיים ולעסקים שלכם, ותבצעו בהם שימוש מועיל ומתאים, עשויים להזניק את התוצאות העסקיות שלכם בעשרות מונים. בואו נראה מהם “חוקי ההצלחה” שלו ואיך כל אחד מאיתנו יכול להפיק מהם ערך.

חוק 1: אל תהיו אובססיביים מדי לגבי כסף

הרבה פעמים אנחנו מצפים לשמוע ממיליונרים, קל וחומר ממיליארדרים ומטייקונים – שכסף הוא ערך עליון עבורם, והצורה שבה אנחנו מדמיינים אותם היא הרבה פעמים כזו שאובססיבית לכסף. קשה להודות בזה, אבל כן – אנחנו לא מעט פעמים מדמיינים את הטייקון כ”זה שעושה תספורות”, שמרמה אנשים, שדורך על אנשים אחרים בדרך ועדיין – מדובר בקומץ של התנהגויות שאולי עשויות להצביע על אובססיביות לא בריאה כלפי כסף. ברנרד טוען טענה שמצביעה על ההפך מאובססיביות:

“כסף הוא רק תוצאה. אני בדרך כלל אומר לצוות שלי לא לדאוג יותר מדי לגבי הרווח. אם אתה עושה את העבודה שלך טוב, הרווח יבוא”

במקום הרווח, ברנרד למעשה שם את הפוקוס שלו ושל הצוות שלו על ערך ללקוחות שלו. ואכן, אם תסתכלו על התקדמותו בעולם העסקים, לקח זמן עד שההימור שלו השתלם והוא הפך לאחד האנשים הכי עשירים בעולם. מה הסיכוי שהוא היה מגיע לשם אם הוא היה ממוקד רק בכסף לאורך כל הדרך? לא כזה גבוה. אבל את ההתקדמות שלו הוא ראה במקום אחר, וזה מה שהשאיר אותו חדור מטרה לאורך כל הדרך ועזר לו לא לוותר.

חוק 2: שימו דגש על השירות, פחות על עצמכם כ’דמות’

ברנרד לעולם לא שם דגש יותר מדי רב על קידום ‘הפנים שלו’. את הפנים של אילון מאסק למשל, קרוב לוודאי שכולנו מכירים, וגם את הפנים של ביל גייטס. אבל לגבי ברנרד ארנו, הוא פשוט לא דאג לקדם את עצמו כל כך הרבה. הוא מעולם לא היה הפנים של החברה שלו, אלא תמיד קידם את המוצרים ובזכות עובדה זו הם נשארו במוחנו זמן רב יותר. הוא אדם עם חזון דיסקרטי יותר, אבל כשהוא רוצה להפיץ אותו הוא עושה זאת בעוצמה רבה דרך השיווק והמיתוג שלהם.

חוק 3: האמינו בחזון שלכם, כי אף אחד לא יעשה זאת במקומכם

הוא ספג לא מעט ביקורות בתחילת הדרך, בעיקר על רקע העובדה שזה היה נראה לא הגיוני לחבר כל כך הרבה מותגים ביחד, כפי שעשה בחברה שלו. היום, כפי שהוא אומר, במהלך כל העשור האחרון הוא צופה במתחרים מנסים לעקוב ולחקות את החברה שלו פעם אחר פעם. “אני חושב שהם לא מצליחים” הוא אומר בחצי צחוק, “אבל הם מנסים”.

לפיכך, הוא מציג את המסקנה כי בעסקים תמיד יהיו את הקולות המבקרים, וגם ברוב הפעמים יהיו להם עצות טובות. אבל מה ששונה בין המבקרים לאלו שמצליחים הוא העשייה – ואם אתם חושבים שרעיון מסוים יצליח, ייתכן שתצטרכו להמשיך ולהשקיע בו עד הסוף באמצעות עשייה משמעותית בפועל.

חוק 4: אל תאבדו את הצוות שלכם בפיסגה

אחת מהטעויות שאנשי עסקים עושים כשהם כבר נמצאים בשלב מתקדם ויחסית מצליח, הוא אומר – שהם שוכחים את החברה שהם בנו ואז הם נצמדים למטרות קלות מדי, וזו טעות. צריך להסתכל על כל פינה בחברה, לראות שהדברים מתנהלים כמו שצריך, ש”הגלגלים מסתובבים” ורק משם אפשר להמשיך ולהצליח. הוא גם מוסיף ואומר לצוות שלו: “אנחנו צריכים להתנהג כאילו אנחנו חלק מעסק קטן”.

ברנרד מבקר לעתים קרובות בשטח, הוא רוצה לראות את העובדים בבסיס, איך הם עובדים, איך הם מנהלים את הצוותים, איך הם מדברים עם הלקוחות ועוד. כך הוא שומר על קשר עם החברה ויודע בדיוק מה קורה בה.

עוד טיפים וכללים בסרטון הבא:

מקורות מידע:

עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
מעניין?
שתפו בלינקדאין
שתפו בפייסבוק
שלחו בוואצאפ
צייצו בטוויטר
שתפו:
👍
רוצים לקבל עדכונים על סיפורי יזמים מעוררי השראה?