יום בחייו של טייקון: ככה נראה סדר היום של וורן באפט

שגרת יום כמו של באפט לא רואים כל יום. בניגוד למיליארדרים שדוגלים בקימה מאוד מוקדמת, הוא דווקא מתעורר כל יום ב-6:45 בבוקר – “אין לי חשק להגיע לעבודה בארבע לפנות בוקר”. באפט ידוע גם בכך שהוא מגן בחירוף נפש על זמנו ונמנע מתזמון פגישות או פגישות מראש, “שמור על שליטה על הזמן שלך. אתה לא תשאיר שליטה על הזמן שלך אלא אם אתה יכול להגיד לא”, ואפילו ביל גייטס כתב על וורן שהוא מעריץ את היכולת שלו לשמור על לוח הזמנים שלו נקי מפגישות, ולומר ‘לא’ לדברים.
סדר יום בחייו של וורן באפט
USA International Trade Administration, Public domain, via Wikimedia Commons

עם הון של 121 מיליארד דולר נכון לינואר 2024 (עפ”י פורבס), וורן באפט הוא אחד מהאנשים העשירים בעולם. ביחס לשוויו, הוא חי חיים צנועים להפליא באותו בית שקנה ב-1958 בכ-30,000 דולר, ואת שגרת יומו ניתן לתאר במספר תיאורים קצרים: להתעורר, לאכול מקדונלד’ס, לשתות קולה, לקרוא ולישון. וכן, אנחנו יודעים – אין ספק שלא מדובר בשגרת יום שהייתם מצפים שתהיה למיליארדר בסדר גודל כזה. אך אולי דווקא צורת החיים הבלתי שגרתית, היא חלק מההצלחה שלו.

לוח השינה של וורן באפט

את המאמר הזה היינו יכולים להתחיל מלכתוב על הבוקר של וורן באפט. אבל ספציפית פה הייתי רוצה, לפני שאנחנו מדברים על הבוקר שלו, לדבר על שגרת הלילה הכה דקדקנית שלו. וורן באפט ידוע כאדם שסיגל לעצמו לוח זמנים מאוד קפדני של שינה, והוא מאוד רציני לגבי זה. הוא מקפיד על 8 שעות שינה בכל יום, והוא טוען שזו יכולת חיונית עבור אנשי עסקים על מנת לתפקד ברמה האופטימלית שלהם – משום שהאנרגיה היא הפרמטר החשוב ביותר המשפיע על הריכוז ועל יכולת קבלת ההחלטות ביומיום. הוא הולך לישון כל יום ב-22:45 ומתעורר ב-6:45.

לא לכולם יש את הפריבילגיה לישון 8 שעות ביום, ואמנם וורן באפט נמצא במקום אחר בחיים ממרבית האנשים – הוא יכול גם לא לעבוד. יחד עם זאת, כל אחד מאיתנו יכול ללמוד מהרגל השינה של וורן דבר אחד חשוב: השקיעו באנרגיה שלכם קודם כל, כמה שאתם יכולים. האנרגיה שלכם מייצרת את התוצאות, ולכן מי שיחיה לפי המשפט הציני הידוע: “אני אשן כבר בקבר…” – יצא קירח מכאן ומכאן. לכן, על כל אחד לשאוף לישון מספיק ולעשות דברים שמעלים את רמת האנרגיה שלו.

6-8 שעות שינה ביום הם הזמן המומלץ לאדם בוגר על ידי רוב הרופאים, ומחקרים מדעיים רבים הוכיחו גם את ההשפעות החיוביות על הבריאות של שינה במשך 8 שעות כל לילה.

התעוררות ותחילת היום

שגרת היום של וורן באפט מתחילה ב-6:45, לאחר שינה של 8 שעות בלילה. וורן לא שותה קפה בוקר, אלא, תחזיקו חזק… פחית קולה! עוד התנהגות בלתי צפויה של אחד האנשים העשירים בעולם. וורן באפט אמר אפילו, חצי בצחוק חצי באמת – שהוא אוכל בערך 2700 קלוריות ביום, ורבע מזה הם קוקה קולה. הוא לא חושב על זה כל כך הרבה, זה פשוט הפך לשגרה אצלו.

ואם זה לא הספיק, הוא אוהב לקפוץ למקדונלדס’ כדי לאכול את ארוחת הבוקר שלו, כאשר טקס בחירת הבנה מעט משעשע – הוא תמיד יבחר אחת משלוש אפשרויות ($2.61, $2.95, $3.17), כאשר הבחירה בפועל תלויה במצב השווקים באותו הבוקר 🙂

תודו שהתזונה שלו מעט הזויה יחסית לאדם זקן בגיל 93, בעיקר מוזר לשמוע על תזונה כזאת מאדם שיש לו משמעת “ברזל” כמו המשמעת הדרושה לביצוע השקעות נכונות בשוק ההון. אז איך הוא מסביר את זה?

כשנשאל על התזונה שלו בראיון, הוא ענה בצחוק: “בדקתי את הטבלאות האקטואריות, ושיעור התמותה הנמוך ביותר הוא בקרב ילדים בני שש. אז החלטתי לאכול כמו ילד בן שש”.

הגעה לעבודה

לאחר שאכל את ארוחת הבוקר שלו, הוא יוצא למשרד, שם יבלה את שארית היום בקריאת דו”חות משרדיים, כתבי עת פיננסיים וספרים. וורן באפט הודה שהוא מבלה כ-80% מהיום שלו בקריאה, כל יום. הוא קורא המון, בין אם זה דו”חות כספיים של חברות, מידע רלוונטי על השקעותיו, הוא תמיד רוצה להיות רלוונטי ולהתעדכן בהתרחשויות בשווקים. זה משהו שאנחנו יכולים ללמוד ממנו לחיוב ולסגל לעצמנו את אורח חיים כזה בעסקים, שדוגל בדבר אחד מרכזי: תמיד תישארו מעודכנים במה שקורה סביבכם וזהו את ההזדמנויות ואת האיומים בשוק שלכם, יותר טוב מכל אחד אחר.

לאחר ההגעה הביתה

בסביבות 17:00-18:00, הוא חוזר לביתו לאחר מספר סשנים נפלאים של קריאה, ומשם – הוא מתייחס לזמן כאל זמן פנוי. אפילו בזמנו הפנוי, הוא מוצא את עצמו פעמים רבות קורא על נושאים שמסקרנים אותו, ובעיקר לפני השינה. כפי שכבר יצא לכם להכיר את וורן, המשקיע מקפיד מאוד על הזמן שלו והוא מאוד דייקן. כיאה לבן אדם שמעניק לשינה שלו יראת כבוד, בסביבות השעה 22:45, הוא פורש למיטה ומשלים את שמונה שעות השינה שלו – עד שהיום הבא מתחיל מחדש.

עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
מעניין?
שתפו בלינקדאין
שתפו בפייסבוק
שלחו בוואצאפ
צייצו בטוויטר
שתפו:
👍
רוצים לקבל עדכונים על סיפורי יזמים מעוררי השראה?