איך המיליארדר לי קה שינג ממליץ להתנהל כספית? (טיפ לא שגרתי)

רוצים ללמוד לנהל את הכסף שלכם טוב יותר? הכי טוב ללמוד מהטובים ביותר – אז הנה מה שיש למיליארדר הסיני “לי קה שינג” לומר בנושא תכנון כלכלי והתנהלות פיננסית. ניהול הכסף שלו יכול להפיל לכל אחד מאיתנו לא מעט אסימונים בדרך. החל מחלוקת הוצאות ועד השקעת כספים נכונה, הנה ה”אני מאמין” שלו.

כנראה שבכל הקשור לניהול פיננסי נכון, ניתן ללמוד זאת רק מאלו שהצליחו בעצמם לנהל את כספם, להשקיע אותו נכון ולהגיע לרווחים גבוהים בחיים. זאת בדיוק הסיבה שכדאי ללמוד זאת מגדולי הדור –  הלא הם הטייקונים, שעשו את הונם לגמרי בכוחות עצמם וכנראה שהעצה שלהם תהיה שווה לא פחות מכל ההון שברשותם.

אבל, טייקונים רבים ממש לא מרבים להתראיין ולפרסם את דרכם. לי קה שינג לעומת זאת, מיליארדר סיני ואחד היזמים המצליחים באסיה, החליט שהוא רוצה לשתף את העוקבים איך להתנהל פיננסית נכון ומהי התוכנית המנצחת. בואו ונלמד יחד איך מנהלים את הכסף בצורה הנכונה.

איך לחלק את הכסף שלכם נכון?

נתחיל בזאת שלי קה שינג הוא אחד האנשים העשירים ביותר ביבשת אסיה כולה, והוא מדורג בתור האדם ה-18 בעושרו בעולם (על פי פורבס, נכון לינואר 2024 הוא מוערך בכ-35 מיליארד דולר!). לי קה שינג בניגוד למיליארדרים רבים, נולד למשפחה עניה וכבר מגיל צעיר נאלץ לעבוד הרבה כדי לסייע בפרנסה.

לי קה שינג מציג שיטה ייחודית ביותר לניהול הכספים האישיים שלנו, בעוד שהוא מחלק את הפרנסה שלנו באחוזים הבאים – 30%, 20%, 15%, 10%, 25%.

30% – כסף למחיה

את ה-30% הראשונים הוא מייעד להוצאות מחיה. לי קה שינג אומר שניתן לחיות על 30% מההכנסה ברגע שחיים בסטנדרט פשוט. אוכלים פשוט, מתלבשים פשוט. כל עוד אתם צעירים, הגוף שלכם מספיק חזק ויכול לשרוד זאת.

20% – הרחבת מעגל חברתי

ה-20% הבאים בתור, מיועדים ליצירת קשרים חדשים והרחבת המעגל החברתי שלנו. כל חודש, קחו 2 אנשים לארוחת צהריים / ערב ותשלמו עבורם. איזה סוג של אנשים? אלה שהם חכמים ממכם, עשירים ממכם, או שעזרו לכם בקריירה. הזמינו אנשים שעובדים קשה יותר ויש להם חלומות גדולים יותר ממכם. עשו זאת כל חודש ואחרי שנה, מעגל ההשפעה שלכם יהיה גדול מאוד. זה ישתלם עבורכם בעתיד. בדרך הזו, ההשפעה והמוניטין שלכם יתפשטו ויתרחבו.

15% – הרחבת הידע

את ה- 15% הבאים בתור ייעדו ללמודים. השקיעו כל חודש בלמידה אישית שלכם כדי להרחיב את הידע. זאת יכולה להיות השקעה בקורס, בתעודה, בתואר או בכל דבר אחר שיפתח לכם את הידע. גם השקעה בספרים יכולה להיחשב כהשקעה לימודית לכל דבר ופעמים רבות, הספרים ילמדו אתכם הרבה יותר מאשר קורס כלשהוא.

לאחר סיום קריאת הספר, וודאו שאתם מנסים ללמד מישהו אחר את מוסר ההשכל שלמדתם בספר. מחקרים הראו שזה עוזר ללמוד את הלקחים מהספרים טוב יותר. בנוסף, נסו לחסוך כסף כדי להשתתף בקורס הכשרה – אנשים מצליחים רבים השתתפו בקורסי הכשרה. לדוגמה, וורן באפט השתתף פעם בקורס דיבור פומבי של דייל קרנגי. לא רק שאתם תצברו ידע, אלא שאתם גם תפגשו חברים בעלי דעות דומות.

הקורס המלא של דייל קרנגי שכולל 50 סרטונים זמין לצפייה חינם ביוטיוב.

10% – צבירת חוויות

קבוצת הכספים הרביעית מיועדת לנסיעות – במיוחד לחו”ל. פנקו את עצמכם בנסיעה לפחות פעם בשנה. טיול יחשוף אתכם לעולם וירחיב עבורכם את החוויות. אחרי כמה שנים שהייתם מגיעים למדינות רבות, פגשתם אנשים רבים ושונים ועברתם חוויות, זה ישנה את נקודת המבט שלכם על החיים ויעזור לכם לצמוח כאדם.

25% – השקיעו

קבוצת הכספים החמישית מיועדת להשקעה. נסו כל הזמן לחסוך כסף בחשבון הבנק שלכם. השתמשו בכסף עבור הון התחלתי ראשוני למען מטרת השקעה מרכזית, כגון עסק קטן. עסקים קטנים בטוחים יחסית מכיוון שלא תפסידו יותר מדי כסף. גם אם תפסידו כסף, לא תפסידו יותר מדי (כמובן, תלוי בתחום ובמשתנים נוספים) ועם זאת, כאשר אתם תתחילו להרוויח כסף, זה יחזק את הביטחון ואת האומץ שלכם. לאחר מספר שנים, תוכלו להתחיל לחסוך להמשך החיים, זאת תהיה התוכנית שלכם לתקופות רעות ויבטיח יציבות באיכות החיים שלכם.

מה עושים כעבור שנה?

לאחר שנה אחת בלבד, גם אם העסקים התחילו לצמוח וגם אם הגדלתם את ההכנסה שלכם – לכו לעבוד במכירות. למה? מכירות הן מאתגרות, אך זו מיומנות חיונית לחיים. יהיו לכם את היכולות למכור לאנשים את החלומות, הרעיונות והחזון שלכם. אתם גם תפתחו את התחושה של מה מוכר ומה לא, מה עשוי להיות הצלחה ומה לא.

לא משנה מה היא ההכנסה שלכם, תמיד חלקו אותה לחמישה חלקים באופן יחסי. זה יעזור לכם להרחיב את הרשת החברתית שלכם, לבצע השקעות שונות, להחכים ולאגור ידע נוסף, יהיה לכם יותר בטחון עצמי לפעול ולעשות, מה שיעזור לכם מאוד בעתיד.

לאחר מספר שנים, אתם כבר תתחילו להישאר עם חסכונות רבים, מה שייצור עבורכם בטחונות מהצד, תוכלו לקנות את הבית שתמיד חלמתם עליו, יהיה לכם מספיק כסף לחיות טוב עבור הילדים שלכם, תוכלו לממש את החלומות שלכם, להנות מהחיים ולחיות כרצונכם.

העצה של לי קה שינג בנושא “אמנות החיים”: יש תיאוריה מפורסמת מהרווארד שמגדירים אותה כתיאוריה חורצת גורלות – גורלו של אדם נחרץ על ידי האופן שבו הוא/היא מבלה את זמנו הפנוי בין 22:00 ל-00:00. השתמשו בשעתיים הללו כדי ללמוד ולחשוב. אם תתמידו במשך כמה שנים, ההצלחה הגדולה תדפוק על דלתיכם. זה לא יקרה ביום, אבל זה יקרה – אם אתם תכינו את עצמכם לזמן הזה.

מקורות מידע נוספים:

עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
מעניין?
שתפו בלינקדאין
שתפו בפייסבוק
שלחו בוואצאפ
צייצו בטוויטר
שתפו:
👍
רוצים לקבל עדכונים על סיפורי יזמים מעוררי השראה?