יום בחייו של טייקון: ככה נראה סדר היום של אילון מאסק

אילון מאסק הוא אולי האדם העסוק בעולם. הוא עובד כ-80-100 שעות בשבוע, יותר מהעובד הממוצע בכל תחום ומוביל מהפכות שאולי יעצבו לנו עתיד אחר לגמרי. כדי להצליח להישאר שפוי, יש מספר הרגלים ודרכי חשיבה בהם הוא נוקט כדי לייצר תוצאות משמעותיות כאלה. במאמר הבא נתאר איך נראה יום טיפוסי בחייו של אילון מאסק, ומה כולנו יכולים ללמוד ממנו.

הוא משקיע כ-42 שעות שבועיות בטסלה, וכ-40 שעות ב-SpaceX בשבוע רגיל, ומנהל עוד מספר חברות במקביל. אין ספק – מדובר ב”סופרמן”.

בניגוד למה שרבים עלולים לחשוב, מי שעוקב אחרי הציוצים של אילון מאסק ברשתות החברתיות כבר ודאי מבין כי אפילו ברמת הקירבה לעבודה עצמה, האיש קרוב יותר לעבודה משהיינו מצפים ממנכ”ל של חברות בסדר גודל כזה. בין החברות שהוא מנהל נמנים 4 ארגונים מצליחים מאוד: Tesla, SpaceX, Neuralink ו-The Boring Company.

כל בר דעת יסכים כי ניהול של 4 חברות גדולות כמו אלה היא משימה לא פשוטה ומורכבת, כזו שדורשת לא מעט אחריות, והדרך בה אילון מצליח לנהל את סדרי העדיפויות שלו, ולא רק מצליח – אלא פורץ דרך ומגיע לשיאים חדשים כל פעם מחדש היא דרך מרשימה במיוחד, כזו שלכולנו יש המון מה ללמוד ממנה. בואו נציג את סדר היום של הטייקון והאיש העשיר בעולם (נכון ליום כתיבת שורות אלה) אילון מאסק.

קם ב-7 בבוקר

בכל יום מאסק מתעורר בשעה קבועה, אחרי שנת לילה טובה של 6 עד 6.5 שעות שינה. הוא מתנגד לשינה במשרד בימים ארוכים, בטענה שניסה זאת בעבר וגילה כי זה משפיע על הביצועים שלו. מודעות עצמית היא דבר חשוב – וזהו כבר הדבר הראשון שכולנו יכולים ללמוד מאילון מאסק. אם משהו לא עובד לכם, אל “תכריחו” את עצמכם לנסות אותו שוב ושוב. רק בשל העובדה שעיקרון או דרך חיים מסוימים עובדים עבור מישהו אחר, לא אומר שזה יעבוד גם בשבילכם. חקרו את עצמכם, גלו מה עובד לכם וקבלו את ההחלטות הנכונות למען עצמכם.

מקלחת בוקר

מאסק מדגיש את החשיבות של מקלחת עבורו, הוא אומר שהמקלחת עוזרת לו להתרכז ולהתמודד בהצלחה עם האתגרים העתידים לבוא בהמשך היום (טיפ של אלופים: כל פעם שקשה לכם להתמודד עם אתגר במהלך היום, חשבו על האתגרים איתם אילון מאסק צריך להתמודד…).

אחרי המקלחת הוא מתלבש ויושב בהנאה ובשקט לשתות את כוס הקפה שלו, למרות שבחלק מהימים הוא ממהר ואז הדברים מתנהלים מעט אחרת.

ארוחת הבוקר שלו

המנה האהובה על אילון לארוחת הבוקר שלו היא חביתה והוא תמיד ישלב קפה, אם כי ברוב הימים הוא פשוט ממהר מדי כדי להספיק לאכול את ארוחת הבוקר. לאחר אכילת הארוחה, הוא שולח את הילדים שלו לבית הספר ונוסע לעבודה.

במהלך היום

במהלך היום, אילון מאסק דוגל ביעילות ולכן הוא כמעט ולא מטפל בפניות באימיילים. הוא מוותר על רוב שיחות הטלפון שלו ואת רוב היום הוא דואג להקדיש לעבודה בשטח, יחד עם העובדים שלו – ועוזר להם לפתור בעיות מורכבות.

בכל הקשור לתזונה – למאסק קשה להקפיד על התזונה שלו באופן קבוע ומסודר, הוא מודה בזה. אם הוא אוכל את ארוחת הצהריים שלו, בדרך כלל זה יהיה תוך כדי פגישה. הוא יעיל ודקדקן באופן חסר פשרות בכל מה שנוגע לניהול זמן, והוא דורש את אותה המנטליות מהעובדים שלו, דבר שלעיתים גורר לא מעט ביקורת מצד עובדיו – אם כי גם המון אהדה מהצד השני.

אותה יעילות מתבטאת גם בכל רובד אחר ביום שלו, לדוגמה: הוא ידוע בתור אחד שלא מתבייש לעזוב פגישה באמצע אם הוא חושב שהזמן שלו מתבזבז על נושאים לא רלוונטיים. חשוב לו לוודא שכל חלק מהיום שלו מקדם אותו לעבר החזון באופן היעיל ביותר שניתן.

זמן עם הילדים

מאז לידתו של הילד “X Æ A-12” (כן, זה השם של הילד) במאי 2020, אילון מאסק הגיע למסקנה שהוא רוצה להפחית את שעות העבודה שלו כדי לבלות זמן איכות רב יותר עם ילדיו.

סופו של יום

אורח החיים הלא בריא שלו הביא אותו למצב בו הוא צורך את רוב הקלוריות שלו בלילה, וגם שם – התזונה שלו לרוב כוללת ארוחות עסקיות, והוא מודה שהוא אוכל יותר ממה שהוא צריך. יש לו חיבה בלתי מוסברת לדיאט קולה, והוא אוהב לשתות גם וויסקי או יין מפעם לפעם.

אחרי יום עמוס, מאסק הולך לישון שוב ב-1 בלילה עד היום האינטנסיבי הבא.

“שינה זה ממש נהדר. אני מגלה שאם אני לא ישנה מספיק אני די עצבני” אילון מאסק

עוד מסדר היום שלו בסרטון הבא:

 

מקורות מידע נוספים:

עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
מעניין?
שתפו בלינקדאין
שתפו בפייסבוק
שלחו בוואצאפ
צייצו בטוויטר
שתפו:
👍
רוצים לקבל עדכונים על סיפורי יזמים מעוררי השראה?