יום בחייו של טייקון: ככה נראה סדר היום של אופרה ווינפרי

אופרה ווינפרי היא גם טייקון וגם אייקון. בשיחה עם מגזין “באזאאר” (Bazaar), היא פירטה מהו סדר היום שלה ומה באמת חשוב עבורה.

סדר היום של אופרה ווינפרי יכול לתת המון ערך לכל אדם ששואף לקבל השראה ולנסות לשנות ולעצב את חייו, בדגש על איזון בין פנאי לעבודה והתמקדות בדברים הקטנים שעושים את החיים למשמעותיים יותר.

07:10: אופרה מתעוררת בביתה שבקליפורניה, מוקפת בנפלאות הטבע העוטף אותה, ומבחינתה זוהי ההתחלה המושלמת לכל יום באשר הוא. היא מצטטת את דורותי מ-“הקוסם מארץ עוץ”: כאשר הדמות נשאלת בספר מה היא למדה מההרפתקה שלה, היא עונה: “מעתה, לא אחפש מעבר לחצר האחורית שלי”. מבחינת ווינפרי, אין מקום כמו הבית.

08:00: אופרה מצחצחת את שינייה ויוצאת לטיול עם הכלבים. לאחר מכן היא לוגמת קפה אספרסו מהביל. היא מערבבת קפה עם קפאין וקפה נטול קפאין ומוסיפה חלב ואגוזי לוז. בזמן שהיא ממתינה להקצפה, היא שולפת 5 קלפים מארגז הכולל 365 קלפי אמיתות ופניני חוכמה, וקוראת. מבחינתה, “זוהי דרך יפהפייה להתחיל את היום”.

08:30: אופרה ממשיכה את הבוקר שלה בתרגול רוחני. בכל בוקר היא מקבלת לאינבוקס שלה קטעים ומסרים מהתורה ה-“סופית”, שהיא זרם מיסטי באיסלאם. לאחר מכן היא עושה מדיטציה. באותו בוקר היא הייתה ערה ועדה ל-20 דקות של דממה מוחלטת בעודה יושבת בכיסא ארוחת הבוקר. בזמנים חמימים, היא יוצאת החוצה לטייל ולהירגע בין אלפי העצים המקיפים את ביתה.

09:00: שעה של פעילות גופנית – אימון התנגדות וגמישות מיוחד וריצה של כחצי שעה על ההליכון או ריצה מסביב ל-65 הדונמים שהיא מחזיקה בבעלותה.

10:30: באותו יום הגיעו אליה הביתה על מנת לאפשר לה לרכוש באופן אישי מקולקציה חדשה של ביגוד. יום חמישי הוא יום הקציר עבורה, וניתן למצוא אותה בשעה זאת בגן, בעודה חותכת עשבי תבלין, קוטפת פירות, חופרת ומוציאה את תפוחי האדמה. הפעילות הזאת אורכת בין 40 ל-60 דקות.

12:30: ארוחת צהריים ביחד עם בן הזוג. לרוב הם אוכלים אוכל תוצרת הגינה שלהם. באותו היום הם חרגו מהנוהל וסעדו פשטידת סרטנים שהובאה להם במיוחד מבולטימור. אופרה מציינת את אהבתה הרבה לארוחת הצהריים. כאשר בן זוגה לא נוכח, היא מזמינה אורחים לארח לה חברה ולסעוד ביחד איתה. אנשים שהיא רוצה להכיר או לפגוש. לפעמים היא מבשלת בעצמה, אבל עבור לא יותר מ-4 אנשים, אחרת היא מתחילה להתבלבל ולטעות בכמות המצרכים הדרושה לכל מנה. את הארוחה היא נוהגת לקנח ביין רוזה צונן.

13:30: הזמן של היום בו היא מטפלת בעסקים שלה באופן אישי. העברות כספיות, חתימה על המחאות. על המחאות של מעל ל-100 אלף דולר היא תמיד חותמת בעצמה. בגלל שהיא גדלה במעמד סוציו-אקונומי נמוך, היא לא חשה מסוגלות להאציל את הסמכויות הכספיות לאדם אחר. היא מדגישה שהיא צריכה לדעת כמה היא משלמת עבור חשמל. לדעת כמה היא מכניסה וכמה היא מוציאה. באותן שעות היא מצויה בקשר עם האנשים החשובים והמרכזיים בעסקיה ועם המשרדים השונים. בתוך כשעתיים היא מסיימת את המטלות העסקיות שהיא הציבה לעצמה להשלמה באותו היום.

15:30: סבב נוסף של פעילות גופנית. לאחר מכן היא הולכת לבית התה בשביל לשתות תה נטול קפאין, ולקרוא. לאחרונה היא החלה לקרוא שירה, והיא נרגשת ונפעמת מכך וממה שהיא קוראת ומההשפעה שיש לקריאה על חייה.

18:00: ארוחת ערב ויציאה לטיול נוסף עם הכלבים. אם בן הזוג או בנותיה נוכחים, היא תאכל ארוחה מלאה, אחרת היא תסתפק בשייק חלבון או בקערת מרק ותו לא. מבחינתה, הערב המושלם כולל ישיבה סביב האח הבוערת ביחד עם המשפחה, קריאת רומן ושתיית תה עשבים. לרוב היא מעדיפה לקרוא רומן מאשר לצפות בסרט, ולעיתים היא לא צופה בטלוויזיה במשך מספר שבועות.

21:00: אמבטיה לפני השינה. זהו ריטואל קבוע. היא עורכת אמבטיות קצף עם בועות, מלחים ושמנים. “אני מבלה זמן רב ביצירת בתים שיהוו חוף-מבטחים מטפח ורוחני עבורי”. היא מתארת כיצד הסביבה הטבעית של הבית, הכוללת עצים, אדמה ושמיים פתוחים, מסוככת עליה. היא מרגישה חיבור שהיא לא חשה כשהיא מוקפת בבניינים בעיר הגדולה והאפורה.

“מבחינתי, יום מושלם כעת לא מסתכם רק בדבר אחד; זוהי סדרה של דברים קטנים. זהו משב הרוח המרענן המלטף את פניי כשאני פותחת את הדלת בבוקר והשתקפות ההרים והעננים באגם ברור כקריסטל. זוהי תשומת הלב למראה ולמצב השמיים, למיקום השמש ולמגע הרגליים בדשא. אני יודעת שאנשים יאמרו שבמקומי, גם להם יהיה יום מושלם, אך הרווחתי את זה בעצמי. הרווחתי את היכולת לשים לב לכל פרט ואספקט של היום. יש לי הערכה אדירה לכל הפרטים הקטנים שמתווספים יחדיו לכדי מה שנקרא חיים משמעותיים”.

המשך קריאה: איך אופרה ווינפרי הפכה לטייקון

הראיון המלא במגזין Bazaar

פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי

נכשלתי, הצלחתי, הקמתי חברות, מכרתי חברות, נפלתי קמתי. שואף להשפיע ולפתור בעיות כדי להשאיר עולם טוב יותר, מסופק בעיקר מהדרך, יזמות בדם שלי. הקמתי את אתר טייקון כדי לנסות ולהבין איך האנשים המצליחים בעולם חושבים ומה הדרך שהם עברו, שעזרה להם להשיג את מה שהשיגו.
פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי

נכשלתי, הצלחתי, הקמתי חברות, מכרתי חברות, נפלתי קמתי. שואף להשפיע ולפתור בעיות כדי להשאיר עולם טוב יותר, מסופק בעיקר מהדרך, יזמות בדם שלי. הקמתי את אתר טייקון כדי לנסות ולהבין איך האנשים המצליחים בעולם חושבים ומה הדרך שהם עברו, שעזרה להם להשיג את מה שהשיגו.
מעניין?
שתפו בלינקדאין
שתפו בפייסבוק
שלחו בוואצאפ
צייצו בטוויטר
שתפו:
👍
רוצים לקבל עדכונים על סיפורי יזמים מעוררי השראה?