התנהלות פיננסית של טייקון: 10 הכללים של האיש העשיר באסיה

מה הדרך הנכונה להתנהל מבחינה פיננסית? המיליארדר העשיר באסיה, מוקש אמבאני, מציג את 10 הכללים שלו להתנהלות פיננסית נכונה שאיתם הגיע להצלחה בעסקים.
התנהלות פיננסית של מוקש אמבאני

מוקש אמבאני הוא מיליארדר שדוגל בפחות דיבורים ויותר מעשים. לא תראו אותו הרבה, אבל תשמעו עליו מתוקף ההצלחה העסקית שלו. הוא האיש העשיר ביותר בהודו ובאסיה בכלל, הבעלים של Reliance Industries Ltd, חברה שנכללת בדירוג 500 החברות הראשונות של כתב העת פורצ’ן (Fortune) ושווי השווק שלה הוא השני בערכו בהודו.

הנה 10 כללים שמייצגים את ההצלחה שלו בצורה הטובה ביותר ומספקים שיעורים מאלפים לכל בעל עסק. שתהיה קריאה מועילה.

כלל 1: כסף הוא רק תוצר לוואי

אמבאני נחשף לרזי העולם העסקי דרך אבא שלו, שבנה אימפריה עסקית מאפס, ומאוחר יותר גם החליף אותו בתפקיד. מאבא שלו הוא למד שכסף הוא רק בגדר תוצר-לוואי. אנשי עסקים שהופכים את הכסף למטרה האחת והיחידה שלהם ורודפים אחריו באופן בלעדי לא צפויים להצליח.

כלל 2: כל עסק צריך חלום

תעיזו לחלום ותעבדו בשביל להגשים את החלומות שלכם. חלומות הם הדבר הנחוץ ביותר לכל עסק על מנת למצב את עצמו בעולם העסקי ולמצוא את המקום הייחודי שלו. מילים עשויות להישמע חלולות, קלישאתיות או מופשטות כשמדובר ב-“חלומות”, אך עסק לא מסוגל לשגשג בלי קונספט וחלום שיתוו עבורו את הדרך.

כלל 3: תנו להצלחה שלכם לדבר בעד עצמה

בכל הקשור לפרסום ויחסי ציבור, רווחת כיום ההנחה שחשוב להראות ולהישמע על מנת להצליח. אמבאני מצליח על ידי עבודה קשה, על ידי הגדלת רווחים ועל ידי צמיחה. הוא כמעט ולא עורך הופעות מתוקשרות ונותן למספרים לדבר בעד עצמם. הוא לא מופיע על מנת להצליח. הוא מצליח, ואז הוא מופיע כברירת מחדל פשוט כי הוא מצליח.

כלל 4: הקשיבו לאינסטינקטים ותחושות בטן

אמבאני עושה מה שהוא רואה לנכון, חרף חצי ביקורת שהוא סופג מכיוונים שונים ומתוקף תואנות שונות. עובדה שזה עובד לו. עובדה שהוא מצליח.

כלל 5: סמכו על אחרים, אך היו תלויים רק בעצמכם

אמבאני מכיר את העסק ואת העבודה מ-א’ ועד ת’. הוא מנהיג שנמצא כל העת עם הידיים על ההגה. הוא יודע שאלו הידיים הבוטחות והיציבות ביותר עבור העסק שלו. הוא מכיר את כל הניואנסים והסמנטיקה של החברה שלו. אמנם בשגרה הוא סומך על הצוות ומאציל סמכויות, אך ברגעי האמת הוא תמיד נמצא שם בשביל לטפל במצבי חירום בכוחות עצמו.

כלל 6: אל תפחדו לקחת סיכונים

מסיכונים לומדים ומסיכונים מקבלים שיעורים לחיים. יש 2 סוגים של לוקחי-סיכונים: מהמרים ואלו שמחפשים הרפתקאות. אמבאני הוא מהסוג השני – הוא יודע מהן המטרות שלו והוא רודף אחר השגתן ככל שביכולתו. הוא יודע שאיפה שיש סיכון יש פוטנציאל לרווח.

כלל 7: אל תתמהמהו. השוק לא מחכה לכם.

הצלחה היא דבר חמקמק. אנשי עסקים שנרדמים בשמירה מפסידים הזדמנויות קורצות להצליח. אין ספק שיש לדעת גם לנוח, לטעון אנרגיות ולהתרענן, אך חשוב לדעת לתזמן את המנוחה. כשצריך לעבוד, עובדים. כשצריך לרוץ, רצים. אל תגלו שאננות באמצע תחרות עסקית לוהטת. תהיו רעבים וחסרי סבלנות.

כלל 8: השקיעו בהון האנושי שלכם

חשוב מאוד שתשקיעו בפיתוח המוראל של הצוות. חשוב לדאוג לצרכים שלו. חשוב לדאוג שימשיך להתפתח ושתוכלו לסמוך עליו בכל עת. השקעה בהון האנושי משמעותה השקעה בעסק וקטיפת הפירות בהמשך הדרך.

כלל 9: עימדו על המשמר

אל תסתפקו במוצר הקיים שלכם – תמיד ניתן לשפר אותו. תמיד יכול לצוץ בשוק מוצר טוב יותר. יש להבין לעומק את הסביבה העסקית שבה אתם פועלים ולהגיב לתמורות שמתרחשות בה.

כלל 10: תנו מאה אחוז מעצמכם

לא משנה במה מדובר, בין אם הצוות שלכם זקוק לכם או שהתחרות קוראת, תמיד תהיו מוכנים לתת מאה אחוז מעצמכם. אל תנוחו על זרי הדפנה. אל תשקטו על השמרים. התכוננו לקראת העתיד. היו מוכנים לחדש. אם תתעצלו או תתפשרו – תפסידו.

נהניתם? לקריאת סיפור החיים של מוקש אמבאני >>

פורסם במקור ב-Business Insider

יוגב פודחרני

יוגב פודחרני

בן 31. קופירייטר, איש תוכן ומשורר. בעל דעה על הכל. אוהב תוכן ואנשים עם תוכן. אוהב אנשים שחושבים אחרת, אלא אם זה אחרת ממנו. חובב דוקו. חושב שכסף זה חופש, כל עוד לא נותנים לו להפוך לכלוב מזהב.
יוגב פודחרני

יוגב פודחרני

בן 31. קופירייטר, איש תוכן ומשורר. בעל דעה על הכל. אוהב תוכן ואנשים עם תוכן. אוהב אנשים שחושבים אחרת, אלא אם זה אחרת ממנו. חובב דוקו. חושב שכסף זה חופש, כל עוד לא נותנים לו להפוך לכלוב מזהב.
מעניין?
שתפו בלינקדאין
שתפו בפייסבוק
שלחו בוואצאפ
צייצו בטוויטר
שתפו:
👍
רוצים לקבל עדכונים על סיפורי יזמים מעוררי השראה?