סיפורו של ריטש אגארוואל הוא סיפור השראה שמוכיח שעם עבודה קשה והתמדה, כל אחד יכול להגיע לגדולה. היזם המצליח החל את דרכו בתור אדם עני בעיר ראיגידה, המהווה את אחת מן הערים העניות ביותר בהודו. כיום, הוא המיליארדר הצעיר ביותר בעולם, יזם מצליח והבעלים הגאה של 43,000 מלונות. ממש מהפך של 180 מעלות.
כיצד הכול החל?
בעודו ילד, ריטש היה ילד עני מאוד ללא השכלה אקדמאית או קריירה. ועם זאת, הוא תמיד חלם להיות יזם, להקים משהו גדול יותר ממנו ולפתור בעיות אמיתיות בעולם.
לאחר שסיים תיכון, עבר ריטש לעיר דלהי, הודו, במטרה ללמוד באוניברסיטה. בזמן זה, ריטש היה עני מרוד, ולעיתים אף סולק מדירתו מאחר ולא היה בידו לשלם שכירות.
במהלך הלימודים, נחשף ריטש לקרן מיוחדת בשם “אחוות תיל”, המציעה לקומץ סטודנטים נבחר לעזוב את לימודיהם ולקבל מענק של 100,000$, אותו הם יכולים להשקיע בתוכנית עסקית פרי דמיונם. האחווה מציעה את המענק מידי שנה ומקבלת אינספור תוכניות עסקיות, כאשר הטובות ביותר הן הזוכות בכספים. סטודנטים רבים הגישו את התוכניות העסקיות שלהם לאחווה, אך באותה השנה ריטש ניצח את כולם וזכה במענק.
התוכנית העסקית של ריטש התמקדה בבנייה של תקציבים נכונים למלונות, טיפוחם ושיווקם, במטרה לפאר את המלונות השונים ולהגדיל את קהל הלקוחות המגיע לכל מלון פי כמה מונים.
לאחר שקיבל את המענק, ריטש חקר מספר מלונות ואיתר אחד במיקום אקסקלוסיבי שהיה יחסית ריק, והיה זקוק לשיפוץ וטיפוח משמעותיים. היזם הממולח פנה אל בעל המלון, אחז בידו והבטיח לו שאם ייתן לו את ההזדמנות, הוא יהפוך את המלון שלו למקום הבילוי והלינה הפופולרי ביותר בעיר, וכל זאת ללא תשלום. הבעלים לחץ את ידו של ריטש ובאותו הרגע, החיים של שניהם השתנו לעד.
עלייה להצלחה
מאז אותה לחיצת יד, ריטש השקיע דם, יזע ודמעות במטרה להביא את אותו המלון לשיא תפארתו: הוא החליף את המנורות, הוסיף שירות חדרים, שיפץ את החדרים, ייפה את המלון עצמו ואפילו מיתג אותו מחדש כמלון OYO.
בגיל 21, עמדו תחת ריטש למעלה מ- 50 עובדים, שפועלים יחד אתו להפוך את מלון OYO למלון המרשים ביותר. עם שם חדש ומראה קסום המלון החל מקבל יותר ויותר אורחים, ועם הזמן הפך למקום יוקרה פופולרי ויוצא דופן.
לאחר שריטש הצליח למנף את המלון הראשון שלו, הוא הבין שאם הצליח לשפר מלון אחד ולהביא אותו לגדולתו, יוכל לעשות כך עם כל מלון בעולם ולכן, החליט כי הוא פורש את כנפיו ויוצא לדרך היזמות.
ריטש ייסד את חברת OYO, והמציא אפליקציה שלראשונה אפשרה לנופשים מרחבי העולם להזמין מלונות בהודו, כאשר מובטחים להם סטנדרטים מינימליים כמו מקלחות חמות, סדינים חמים וויי-פיי חינמי. האפליקציה התפשטה בעולם כמו להבה בשדה חיטה ותוך מספר שנים חברת OYO החלה פורצת לשווקים בינלאומיים ומשווקת מלונות במיני מדינות באסיה כמו מלזיה, נפאל ואפילו סין.
ככל שהחברה הוסיפה להתפתח, כך הגלגלים בראשו של ריטש הוסיפו להסתובב והוא הבין שהוא יכול לבצע השקעות גדולות יותר, ולהתרחב גם לליסינג ולניהול של מלונות כנכסים חלקיים ומלאים של החברה. כיום, ברשות חברת OYO זיכיונות ומלונות בליסינג ב- 350 ערים שונות ברחבי 5 מדינות.
החברה אמנם סבלה מקשיים כלכליים בתחילת דרכה, אך ריטש אומר בביטחון כי עמל רב והתמדה, יחד עם השקעות נכונות באחורי העסק הביאו אותו למקום של ביטחון כלכלי ועסקי, ואת חברת OYO למקום של כבוד בעולם המסחר באסיה, ובקרוב גם בעולם.
הצלחה מגיעה כאשר פותרים בעיות אמיתיות
מאז ועד היום, ריטש אגארוואל החל בונה את אימפריית המלונות OYO, שכיום מונה לא פחות מ- 43,000 מלונות ברחבי העולם. בתוך חמש שנים, הרשת נולדה וגדלה להיות רשת המלונות השנייה בגודלה ברחבי העולם.
המיליארדר הצעיר הרוויח את המיליארד הראשון שלו בגיל 24 בלבד, וכיום משוער שהונו עומד על למעלה מ- 2 מיליארד דולר.
היזם המצליח מוכיח שכל אדם שמשקיע, עובד קשה ומתמיד יכול לעשות גם את הבלתי-אפשרי ולהפוך מעני למיליארדר בשש שנים בלבד. כשנשאל כיצד עשה את הונו, ריטש הסביר שהמטרה היא אינה להרוויח כסף, אלא לאתר בעיות אמיתיות ולגלות כיצד להביא אותן על פתרונן. הפתרון הזה יעשה טוב בעולם, וגם יניב לפותר ממון רב.