אסטרטגיה עסקית: מה קרלוס סלים היה אומר לעצמו אם היה חוזר בזמן?

קרלוס סלים הוא האיש העשיר ביותר במקסיקו, אך זה לא קרה במקרה. זהו סיפור על ניצול הזדמנויות מרשים במיוחד, שמאפיין חשיבה יוצאת דופן, אסטרטגיות ודרכי התנהלות ששייכות למעטים. קרלוס הוא לא רק האיש העשיר ביותר במקסיקו, אלא שהוא גם הבעלים של כמה מהחברות החשובות ביותר במדינה.

את הסיפור של קרלוס סלים היינו יכולים להתחיל מההשקעה הראשונה שלו, הרי קשה שלא לחשוב על כך בתור הצעד הראשון שלו להצלחה. למרות זאת, יש האומרים כי סלילת דרכו של קרלוס סלים להצלחה התחילה עוד בילדותו, כאשר אביו לימד אותו שעליו לרשום את כל התנועות הכספיות, גם ההכנסות וגם ההוצאות במחברת מסודרת. בסוף החודש הוא בדק כמה הכניס וכמה הוציא ושינה את דרכי הפעולה שלו על מנת להרוויח יותר. זו הייתה למעשה אבן הדרך הראשונה של קרלוס הנוגעת לניהול הכסף שלו, הוא למד להתנהל נכון כבר מגיל מאוד צעיר – ועשה את מה שלמעשה אפילו אנשים בגילאים בוגרים בחייהם לא יודעים לעשות.

קרלוס אולי למד מגיל צעיר את חלק מחוקי ההצלחה, אך את רובם למד מאוחר יותר. אם קרלוס סלים היה יכול לחזור אחורה בזמן וללמוד את חוקי ההצלחה, יש דברים שכנראה היה עושה אחרת. מספר ספרים כבר נכתבו על חוקי ההצלחה של האיש העשיר במקסיקו, כתבות בעיתונות ואין ספק שהאיש עלה לשיח הציבורי לא מעט פעמים. החלטנו לרכז את חוקי ההצלחה הבלתי ניתנים לערעור של קרלוס, כדי שגם אתם תוכלו להיחשף אליהם ולהצליח בחיים:

1. לראות את העסק כנכס

בספרו של טאני האס (Tanni Haas) הדן בעשרת הטיפים הטובים ביותר עבור יזמים שרוצים לבנות את העתיד, נכתב כי הטיפ הכי טוב בעסקים, מתברר הוא גם בעל העיקרון הכי פשוט – השקיעו בצורה בלתי מתפשרת בעסק שלכם, בדגש על יותר מאחרים בתעשייה שלכם. למעשה, ראו את העסק שלכם כנכס שדורש השקעה כספית, זמנית ואנרגטית.

לינק לספר באמזון: The World’s Richest Man: Carlos Slim In His Own Words

כשאנחנו חושבים על המושג “נכסים”, לרוב אנו מתכוונים לבתים או לנדל”ן מכל סוג אחר. אנחנו יודעים שכדי לקבל את התשואה הגבוהה ביותר על הנכס, כדאי לנו להשכיר אותו במצב טוב ולבצע את כל השיפוצים שצריך מבעוד מועד. ברוב המקרים, את התשואה על הנכס הזה אנחנו כנראה נממש בעוד שנים – אך אין עובדה זו מונעת מאיתנו להשקיע בנכס כבר מהיום. אף על פי כן, כשמדובר בעסקים, רוב האנשים יודעים שחשוב לחשוב לטווח הארוך, אך הם עדיין חושבים על ה”כאן ועכשיו”. הם רוצים “לעשות את המכה” כאן ועכשיו, ולא תמיד זה עובד ככה.

קרלוס סלים טוען שהעסק שלנו הוא הנכס הגדול ביותר שלנו, הרבה יותר מכל נדל”ן אחר. אם נשקיע בו נכון, אנחנו נגדיל את יכולתו להרוויח לנו כסף על ידי שיפור המוצרים, האנשים והתהליכים. צמיחה לטווח ארוך היא מה שאמור להנחות אותנו בכל הקשור לצמיחת העסק.

2. התמקדו במה שחשוב באמת

אחת הטעויות שהרבה אנשי עסקים מתחילים עושים נקראת “רק נשב לקפה”. הם יושבים לקפה עם הרבה אנשים שעשויים להיות שותפים אסטרטגיים שלהם, אך בפועל לא סוגרים שום דבר ומבזבזים את זמנם. פעמים רבות זה קורה משום שאין להם את האנרגיה להתמודד עם הדברים המהותיים, המשימות שהם באמת רוצים להתמודד איתן. המשימות המהותיות הן רק אלה שמוסיפות לשורת הרווח בסופו של יום. כל דבר שלא מוסיף לשורת הרווח, כדאי להשאיר בחוץ, לפחות עד שהעסק רווחי מאוד.

3. פרקטיות מנצחת הכל

יש הרבה אנשים שרוצים לבצע השקעות כמו קרלוס סלים. למעשה, אין אחד שלא דמיין איך הוא ישקיע בכמה סטרטאפים שהוא סבור שהם עתידים להצליח ממש בקרוב, אבל השאלה האמיתית היא – כמה מהם באמת עושים את זה? התשובה היא לא הרבה. ההון שסלים צבר הוא תולדה של שליטה בחברות גדולות. למה הוא הצליח ואחרים לא? מהסיבה הכי פשוטה: כי הוא התמקד ב”לעשות את” ופחות ב”לחשוב על”. חשבו על כך בפעם הבאה שאתם אומרים שאתם רוצים לעשות משהו.

“תחרות עושה אותך טוב יותר, תמיד. תמיד עושה אותך טוב יותר, גם אם הם מנצחים אתה משתפר” קרלוס סלים

מקורות:

עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
מעניין?
שתפו בלינקדאין
שתפו בפייסבוק
שלחו בוואצאפ
צייצו בטוויטר
שתפו:
👍
רוצים לקבל עדכונים על סיפורי יזמים מעוררי השראה?