איך להצליח בחיים? 5 עצות זהב להצלחה מהמייסד של גוגל

לפני 25 שנים, אם מישהו היה מספר לנו שבעוד כמה שנים כל העולם יהיה “בכף היד” זה היה נשמע כמו רעיון משוגע, מופרך, שאפתני מדי ולא ריאלי – אולי אפילו בדיוני. אך היום, כולנו כבר יודעים לאילו הישגים הגיעה חברת גוגל.

אין ספק שקשה לשים את האצבע על גופים שהצליחו לעצב את פני העולם בקנה מידה כה גדול כמו חברת גוגל. כמויות עצומות של ידע והשכלה מתאספים כעת בכל יום לכדי אלגוריתם משוכלל, שיודע בתוך שניות ספורות למיין את התוצאות לפי הרלוונטיות שלהן ואיכותן – ולהנגיש אותן ישירות אל כף ידינו. נכון לאוגוסט 2022 הונו של לארי פייג’, אחד ממייסדי גוגל – נאמד בכ-100 מיליארד דולר, והיד עוד נטויה (מקור: Forbes).

אז איך בכלל המחשבה על הרעיון התחילה? הכירו את המוח מאחורי גוגל, שצעד יחד עם שותפו למסע “סרגיי ברין”, אשר שניהם יחדיו הביאו למהפכה של ממש בכל הקשור לסדר קפדני ודקדקני למדי במידע הרלוונטי הקיים בעולם והנגשתו לציבור הרחב במהירות מסחררת.

מוכנים? קבלו מספר עצות זהב להצלחה מפי אחד ממייסדי גוגל, לארי פייג’:

עצת זהב מס’ 1: הציבו מטרות גדולות

לארי פייג’ טוען שהיכולת לחלום בענק היא חלק מהותי בהצלחה שלנו. היכולת לחלום בענק, עם מטרות גדולות ומרגשות למעשה מתגמלת אותנו פעמיים:

התגמול הראשון הוא ביכולת למקד את עצמנו ואת הסביבה לעבר החזון המשותף – גם כשהדברים לא הולכים כמו שרצינו. או כפי שאומר לארי: “אתם חייבים שיהיו לכם מטרות גדולות; כך, תמשכו אליכם את מיטב האנשים, תחזיקו בהם ותשמרו אותם מרוכזים”.

התגמול השני שיכולת הזו מעניקה לנו הוא המסוגלות האישית לבנות משהו שהוא יותר גדול מאיתנו – אף אחד מאיתנו לא מכיר חברה גדולה, עם השפעה מהותית על העולם שנבנתה בלי קשיים בכלל, בלי ירידות או נפילות חזקות למטה (כולל נפילות שההתאוששות מהן נראתה מוטלת בספק) ותחושה שהכל הולך להתרסק. נכון, לחלק מאיתנו זה אולי עשוי להישמע דרמטי, אך זכרו שזה חלק מהתהליך, אצל כל חברה מצליחה. הצבת מטרות גדולות תעזור לכם לחשוב קדימה ולראות את מה שאנשים אחרים לעיתים מתקשים לראות ו”לשמור על האש” והתשוקה לרעיון, במיוחד אם כעת אתם נמצאים בשלבים התחלתיים עם העסק שלכם.

עצת זהב מס’ 2: הפסיקו לחכות שיקרה משהו כדי לפעול

יש הרבה אנשים שמחכים לרגע הנכון כדי להפיץ את הרעיון שלהם. במקרים רבים, מדובר ברעיונות מצוינים, כאלה שאם רק היה שם את האדם הנכון, כזה שמאמין ברעיון ומוכן ללכת איתו עד הסוף- זה היה מצליח.

ומי יודע… אולי אפילו מגיע לקנה מידה שאליו הגיעה חברת גוגל. הרבה פעמים אנחנו לא מוציאים את הרעיונות שלנו לפועל מסיבות רבות ומגוונות:

  • “אין לי צוות גדול שיעבוד על הרעיון” – גוגל התחילה כרעיון של שני אנשים בלבד.
  • “אין לי את הכסף כדי לפרוץ קדימה” – אם יש לך רעיון טוב, תשוקה אליו ורצון עז להצליח – נשאר לך רק למצוא משקיעים שיאמינו בו גם.
  • “לא גדלתי בסביבה המתאימה” – 85% מהמיליונרים בעולם נולדו למשפחות ממעמד הביניים או פחות ממנו.

ומהו הסיפור שאתם מספרים לעצמכם?

חשבו עליו – האם הוא אמיתי ונכון?

כשאתם מבינים מהו הסיפור שלכם ועל מה הוא בא להגן, אתם עשויים גם להבין שאין טעם יותר לחכות.

הזמן לפעול הוא רק עכשיו.

עצת זהב מס’ 3: קחו על עצמכם אתגרים

“כל דבר שאתם יכולים לדמיין, הוא בר ביצוע” – כך אומר לנו לארי.

אחת הבעיות הראשוניות של גוגל הייתה להשיק את החיפוש במספר שפות. יש לזכור שאז גוגל תרגום (Google Translate) עדיין לא היה ממשק שהוצא לאור, ותכנות האלגוריתם למציאת תוצאות רלוונטיות במספר שפות, לא הייתה משימה פשוטה במיוחד. זה אילץ את הצוות למצוא פתרונות יצירתיים לבעיה, אך האתגר הזה הוא דווקא מה שחיזק אותם, ולימד אותם כיצד מתמודדים עם בעיות דומות בהמשך. עד היום, גוגל מעסיקה אנשים יצירתיים וחכמים במיוחד – וזאת אחת מהסיבות לכך. היא רוצה אנשים שאוהבים אתגרים ויודעים לפתור בעיות מסובכות, שכן כך הם מאמינים שניתן להגשים את חזונם בצורה טובה יותר ונרחבת יותר.

עצת זהב מס’ 4: התמקדו בטווח הארוך

“לעשות את המכה” בעסקים זה כיף, מרגש ואולי אפילו מעט משלה. כשאנחנו מרוויחים סכומים גדולים של כסף בבת אחת או מבצעים כמות גדולה של מכירות בתקופת זמן קצרה, אנחנו מקבלים את התחושה שכך זה הולך להישאר לתמיד. אך האמת היא פעמים רבות הפוכה: רעיונות טובים הם מה שעלינו להתרכז בו. רעיונות טובים דורשים עבודה ומאמץ בהתחלה, ולא תמיד אנו רואים את הרווחים בן לילה. אך כשאנו חושבים עליהם לטווח הארוך, ועל התרומה שלהם לעולם כולו, אנו מבינים שהערך שלהם הוא גבוה מכדי לתאר – וגם התגמול הכספי עליהם. אז התמקדו בטווח הארוך, ואל תתנו לרווחים של היום למנוע מכם להסתכל על התמונה כולה. זכרו את החזון הגדול שלכם והתמקדו אך ורק בו.

עצת זהב מס’ 5: פתרו בעיות גדולות יותר

עם עצת הזהב הזו אנחנו בוחרים לסיים, מהסיבה שהיא עולה בקנה אחד גם עם ציטוט מפורסם אחר של אילון מאסק:

“You get paid in direct proportion to the difficulty of problems you solve”

(אתם מקבלים שכר ביחס ישיר לרמת הקושי של הבעיה שאתם פותרים)

נראה שלארי פייג’ הוא חסיד לא פחות גדול של הגישה הזאת מאילון, וכך גם החברה שהקים – גוגל. לארי אומר בריש גלי שהמשימה של גוגל היא: “לארגן את כל המידע הקיים בעולם ולהפוך אותו לאוניברסלי ונגיש לכולם” – חזון שנשמע מופרך מעט, והוא אכן כזה. הרי סביר להניח שאף פעם לא נגיע לרמה שכל המידע בעולם יאוגד לכדי מערכת אחת ונגישה לכולם, אך זה לא מה שמונע מאיתנו לשאוף לשם. למען האמת, דווקא הרעיון שהעבודה אף פעם לא תיגמר, ולמעשה לעולם לא נגיע ל-100% השלמה של המטרה הזו, היא מה שמשאיר את חברת גוגל כולה בריגוש ובתחושת שליחות ומשמעות מתמדת, ולמעשה מעוררת את הרצון שלהם להשיק כל הזמן כלים חדשים, אלגוריתמים משוכללים יותר ובאופן כללי – לשפר את השירות לכלל המשתמשים.

כשזה נוגע לרוב האנשים, קיים פחד די גדול מלחלום בענק, מכל מיני סיבות. אבל מה יקרה אם פעם אחת נחליט לאמץ את הגישה של לארי ונתחיל לנוע לעבר מטרות ענקיות, שגדולות מאיתנו ומשמעותיות לנו? איזו השפעה תהיה לכך על החיים שלנו ועל העולם כולו?

עלינו להאמין ביכולת שלנו להשיג ולהשפיע בענק ולא לפחד לחלום, כי אחרת – מהי משמעות הקיום שלנו בעולם, אם לא לעשות טוב לנו ולסביבה?

אנשים שמאמצים את הגישה הזו מגלים שיש בהם כוחות שהם מעולם לא חשבו שיש להם, ועכשיו זה הזמן שלכם לאמץ את הגישה הזו גם.

הנה עוד כמה עצות זהב של לארי פייג’:

עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
מעניין?
שתפו בלינקדאין
שתפו בפייסבוק
שלחו בוואצאפ
צייצו בטוויטר
שתפו:
👍
רוצים לקבל עדכונים על סיפורי יזמים מעוררי השראה?