הצלחה לא שגרתית: 3 טיפים להצלחה מהאישה העשירה באוסטרליה

בקרב אלו המכירים אותה מקרוב, ג’ינה ריינהרט עלולה להיתפס כדמות מעט שונה במחלוקת. סיפור ההצלחה של ג’ינה אינו רגיל. על אף שעולמנו הפך למודרני מתמיד בתחום זכויות הנשים בכלל, ובפרט בזכויות הנשים בעבודה, ג’ינה עדיין טוענת כי למרות שאנו חיים בעידן עם הזדמנויות שוות, נשים צריכות לעבוד יותר קשה כדי להתקדם באותה עבודה. פעמים רבות הן יצטרכו להילחם יותר על הזכויות שלהן, בעוד שהגברים יקבלו את אותן זכויות בדיוק – יותר בקלות מהן.
ג'ינה ריינהרט טיפים להצלחה
YouTube, The Young Turks

היא לא אוהבת את הפרסום ואת התהילה, אך היא מקבלת את זה בלב רחב, משום שכך אולי יש לה אפשרות להעביר מסרים לקהל הרב שצופה בה. ג’ינה ריינהרט הגיעה למדד 100 האנשים הכי עשירים בעולם של שנת 2020 (לפי Forbes), הרבה בזכות חברת הכרייה שירשה מאביה, שהייתה חברה הפסדית – אך ג’ינה לקחה אותה כמשימה והפכה אותה להצלחה מסחררת. כמה? כל כך גדולה עד שהיא למעשה הפכה אותה למיליארדרית.

אז אולי שווה להקשיב לדרך החיים שלה, ולמסרים שהיא מנסה להעביר דרך ההצלחה שלה. למרות שהיא לא נוהגת לשתף את הסודות שלה בציבור באופן תדיר, ואולי שואפת לשמור על זהותה כמה שיותר כאדם פרטי, הצלחנו להשיג כמה דברים שמאפיינים את אורח החיים שלה, והנה כמה מן הדברים שהיא ממליצה ליישם גם עבור כל אדם שרוצה להצליח בחיים:

טיפ 1: אל תעבדו קשה, תעבדו יותר

הרבה אנשים, וגם אנשים מצליחים בצורה יוצאת דופן יגידו לכם שהסוד להצלחה הוא לעבוד קשה. אפילו אילון מאסק אמר שאחד הסודות להצלחה הוא “תעבוד קשה פי 2 מהמתחרים שלך”. אך ג’ינה מציעה לנו לבצע דיוק קל באמרה הזו, שכן עבודה קשה, הכוללת הפסד של שעות שינה רבות, התמכרות לעבודה ועוד אינה בהכרח תורמת להצלחה שלנו. שינה, תזונה מסודרת, הרגשה טובה, גם הם משתנים המשפיעים על רמות האנרגיה שלנו – ועלינו לקחת אותם בחשבון. דסטין מוסקוביץ, אחד ממייסדי פייסבוק גם הוא הביע את דעתו בנושא והתנגד לשחיקת עובדים כתוצאה מעבודה קשה במובן הפשוט של המילה.

יש הרבה אנשים שנכנסו למעגליות הכוללת מחסור בשינה, פגיעה בפרודוקטיביות, הצטברות של עבודה וחוזר חלילה. המעגל הזה יכול להישבר כבר מהיום – אם רק ניתן לגופנו לישון כמו שצריך, לאכול כמו שצריך ונכניס למשוואה גם את האנרגיה שלנו, כי היא אכן משפיעה וחשובה.

טיפ 2: הוו דוגמה אישית

כשאנחנו מזלזלים בעצמנו, זה פוגע גם באחרים.

דמיינו לעצמכם מה קורה כשאתם אומרים “אני אצא להתאמן” ובסופו של דבר לא עושים את זה. כביכול, הנזק שנגרם כתוצאה מאימון אחד שלא בוצע, הוא לא כזה גדול. אך אינכם חושבים על הנזק שזה מייצר עבור הסובבים אתכם.

בסופו של דבר, ככל שאנחנו גדלים כך גדלה גם רמת האחריות שלנו. כשאנחנו אחראים על צוותים של אנשים, כשאנחנו הורים לילדים או נמצאים בכל עמדה בה קיבלנו אחריות על מישהו אחר – עלינו להוות דוגמה אישית.

מה אתם חושבים שהעובדים שלכם חושבים כאשר הם רואים שהתחייבתם לעשות משהו ולא עשיתם? ברוב המקרים, הם ישליכו את זה על עצמם – ויחקו את ההתנהגות שלכם.

כאשר אתם מהווים דוגמה אישית עבור הצוות שלכם, אתם יכולים לייצר כוח והשפעה שאין להם תחליף. מוטיבציית העובדים שלכם תהיה כה גבוהה שאנשים אחרים יסתכלו מהצד ולא יבינו איך ייצרתם את זה.

טיפ 3: כל אחד יכול להצליח!

רוב האנשים, גם אם ברמה לא מודעת, סבורים כי להיות מיליונר זה עניין אשר שייך ליחידי סגולה בלבד. האמת היא בדיוק להפך, וג’ינה ריינהרט יכולה להגיד את זה דווקא מהמקום שעברה את המסע בו התחילה עם חברה הפסדית, ועד מצב בו הביאה אותה לכדי חברה ענקית ומשגשגת. היא בטוחה שזה לא עניין של מזל, ושאפשר להשיג את כל מה שאתם רוצים; אבל זה לא מגיע בלי לשלם מחירים. בואו ותשמעו מה יש ריינהרט להגיד בעניין הזה.

  • וותרו על קנאה. קודם כל, ג’ינה כדרך חיים ויתרה על הקנאה, והיא טוענת שמי שרוצה להצליח, עליו להחליף אותה בהשראה. הקנאה, הגורמת לכם להסתכל מלמטה על אנשים שהצליחו ולפקפק ביכולות שלהם, היא מה שהורג לכם את ההצלחה. החליפו את הקנאה ברצון לצאת ולהרוויח יותר.
  • עישון, שתיה, מפגשים חברתיים – OUT. עבודה – IN. זו עצה קשוחה במיוחד עבור חלק מכם, אך ריינהרט לא מאמינה בלייפות את המצב, אלא בלהציג אותו בדיוק כמו שהוא – יש ויתורים שאנחנו צריכים לעשות, ויש מחירים שצריך לשלם בדרך. בסופו של דבר, זה מה שמבדיל בין מי שמצליח למי שלא. האם אתם מוכנים לשלם את המחיר? אם לא, יכול מאוד להיות שזה פשוט לא בשבילכם, ואין לכם מה להלקות את עצמכם על זה; אבל חשוב להבין שזה המחיר, ואתם לא תוכלו לשנות אותו. או שתבחרו לשלם אותו ולהצליח, או שתבחרו לא לשלם אותו ולהצליח פחות.
  • האחריות לעבוד יותר היא שלך. זוכרים שהזכרנו למעלה את הטיפ הקודם שלה: “אל תעבדו קשה, תעבדו יותר”? אז מסתבר שלטיפ הזה מתווסף עוד אלמנט – האחריות היא שלכם. אם החברים ניסו לגרום לכם לשבת איתם הרבה והצליחו, זה לא קשור אליהם – זה קשור אליכם שהסכמתם. אם שילמתם יותר מדי מסים, זה אולי קשור למדינה, אבל האחריות להתעלות מעל הבעיה הזו היא שלכם. ככל שתשימו את האחריות בידי יותר בעיות בחיים שלכם בידיים שלכם, כך תצליחו יותר. זאת משום שעל עצמכם יש לכם שליטה, על אחרים – קצת פחות.

“אין מונופול על להפוך למיליונר, כל אחד יכול”

מקורות:

The 4 Tips for Success from Mining Magnate Gina Rinehart

עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
מעניין?
שתפו בלינקדאין
שתפו בפייסבוק
שלחו בוואצאפ
צייצו בטוויטר
שתפו:
👍
רוצים לקבל עדכונים על סיפורי יזמים מעוררי השראה?