איך להצליח בחיים? 5 מיומנויות שיזמים צריכים לפתח לפי מיכאל דל

הסיפור של מיכאל דל מתחיל כמחשבה שגרתית למדי. כזו שעוברת במוחו של כמעט כל יזם בתחילת דרכו: “אקח 2 דברים שעובדים מצוין לחוד, ואאחד אותם לדבר שמביא ערך חדש, כזה שאפשר למכור בהרבה כסף”. אף אחד לא דמיין שהמחשבה הזאת תביא אותו להקמת אחת מחברות המחשבים הכי מצליחות בעולם, אך מה שהוביל אותו לשם, בין היתר, היה מספר מיומנויות שצבר עם השנים.

מיכאל דל רצה להנגיש לאנשים את המחשב שהם רוצים בהתאמה אישית. זאת תוך חיסכון מירבי של כסף, עם זיכרון בהתאמה אישית, מהירות מעבד בהתאמה אישית, סוג מעבד שנבחר באופן אישי על ידי הצרכן ועוד. אנשים למעשה רצו לקבל מחשב בהתאמה אישית, על פי הצרכים שהם הגדירו – ומיכאל ידע לענות על הצורך הזה.

העיקרון המנחה: ניצול הפער הדי גדול שבין עלות רכיבי המחשב לבין קניית מחשב מוכן. הכל התחיל מהתעניינות סקרנית בעולם העסקים כבר מגיל צעיר. למעשה, עוד כשהיה ילד התחיל לרכוש מניות ולהשקיע במתכות יקרות; והיום, מיכאל דל הוא היו”ר והמנכ”ל של Dell Technologies שהוקמה בשנת 2016 והוא לבדו שווה למעלה מ-50 מיליארד דולר.

אז מהו הסוד של מיכאל דל להצלחה?

יש הטוענים כי מיכאל דל ניחן ביכולת החשיבה העסקית מלידה, או כמו שאומרים בשפת העם – “פשוט היה לו ראש עסקי”. זה עשוי להיות נכון, אך עם זאת, קשה לזכור הרבה אנשים שניחנו ב”ראש עסקי” ומסיבה זו בלבד הצליחו בסדר גודל עצום, לפחות כפי שהוא הצליח. כדי להצליח בסדר גודל של מעצמת מחשבים עולמית כמו חברת דל, יש לא מעט כישורים שכדאי לתת עליהם את הדגש. אז לכל מי שרוצה ללמוד איך להצליח כמו מיכאל – ריכזנו מתוך הרשת מספר מיומנויות שמיכאל מדבר עליהן מפעם לפעם, אשר סייעו לו רבות בדרך להצלחה:

מיומנות מספר 1: סקרנות

לא רק מיכאל דל, אלא מיליונרים ומיליארדרים רבים – רובם ככולם מעריכים את החשיבות של ידע. חשוב להם לדעת הכל בכל נושא שעשוי להיות קשור למה שהם עוסקים בו. והסיבה: הם מתעמקים. גם מיכאל דל טוען שכדי להצליח, עלינו להקשיב, ללמוד ולהיות סקרנים ללא הפסקה. אגב, כשאנחנו כותבים ללמוד, אנחנו לא מתכוונים רק לללמוד תחום אחד, אלא ללמוד הכל – בין אם מדובר על ללמוד את השוק שלכם ולזהות בו הזדמנויות חדשות, בין אם מדובר על ניהול עצמי (רגשות, מחשבות), מכירות, שיווק וכל דבר שאתם רק חושבים שיכול לעזור לכם. אתם לא יודעים היכן תצטרכו זאת בחייכם.

מיומנות מספר 2: כנות חסרת פשרות

אצל הרבה אנשים קיימת נטיה לחשוב שכנות נוגעת רק עבור אנשים אחרים. חשבו רגע על המושג כנות, מה הדבר הראשון שעולה לכם לראש? אצל רובנו, הדבר הראשון הוא הפירוש המוכר והידוע – פשוט לא לשקר. אך למעשה, על פי מיכאל דל – כנות אינה רק הימנעות משקרים, כנות היא להיות אמיתיים עם עצמנו ועם אחרים. אם משהו לא מתנהל כשורה בעסק שלנו, עלינו לגלות זאת מיד ולטפל, אחרת הצרה רק תלך ויגדל ככל שעובר הזמן. יש לכם מינוס ואתם נמנעים מלפתוח את חשבון הבנק שלכם בגללו, או עושים הכל רק כדי לא לטפל בשורש הבעיה? אתם כנראה לא כנים עם עצמכם, ומעדיפים לדחוק את המחשבה על המינוס לפינה, במקום לטפל בה באותו הרגע. המונח “להיות כן עם עצמך”, משמעותו להשתמש בעובדות ובנתונים בלבד כדי לקבל החלטות. נסו לקבל את ההחלטות הקשות בחייכם, אם הנתונים מצביעים על כך שזוהי ההחלטה שעליכם לקבל – ואל תתנו לרגש או לתחושות הבטן שלכם לבלבל אתכם.

מיומנות מספר 3: מחויבות שיא

כאשר משהו חשוב לנו באמת, אנחנו מסוגלים להתחייב אליו עד הסוף. לא מעט אנשים אומרים את צמד המילים “ננסה, מקסימום ניכשל” – אך זוהי אינה אמירה מחייבת מספיק. כשאנחנו מחויבים, המשמעות היא שאנחנו לא רואים אופציה אחרת חוץ מלהצליח! כשאנו מחויבים באמת, לא תהיה לנו שום בעיה להצהיר על הדבר אליו אנחנו מחויבים לעצמנו בקול או לסביבה שלנו – משום שאיננו מתביישים בכך. היו מחויבים להצלחה שלכם. מחויבות, כמו גם כל שאר המיומנויות, היא יכולת נרכשת. ככל שאתם צוברים יותר הצלחות במהלך חייכם, כך אתם מגבירים את האמונה שלכם בעצמכם.

מיומנות מספר 4: אמינות מעל הכל

אנשים לא טיפשים, במוקדם או במאוחר הם יבינו מי אתם. ולכן, עליכם לסגל את ההרגל והמיומנות לספק את השירות הטוב ביותר שאתם יכולים, להעניק מוצר טוב – אחרת, אף אחד לא יחזור לקנות מכם שוב.

מיומנות מספר 5: המיומנות של “רוקי”

למי שיצא לראות את הסרט “רוקי בלבואה” בוודאי זוכר את הסצנה המפורסמת בה רוקי אמר לבנו משפט שייחרט כנראה לעולמי עד. זוכרים מה רוקי אמר לו? “זה לא משנה כמה חזק אתה מכה, משנה רק כמה אגרופים אתה יכול לחטוף ועדיין לקום מחדש”; אז מסתבר שהחוק הזה נכון לכל דבר בחיים, אך אם ויתרתם יותר מדי פעמים בחיים שלכם, ייתכן שעליכם לחזק את המיומנות הזאת ולהחיות אותה מחדש. אצל כל אחד מאיתנו היא קיימת, אבל רק מעטים משתמשים בה. אז איך מחזקים את המיומנות הזאת?

פשוט – בפעם הבאה שאתם נתקלים בקושי (וכולנו נתקלים בקשיים במהלך החיים), במקום לברוח כפי שאולי הייתם רגילים עד עכשיו – התחילו להרגיש את אי הנוחות ולתרגל את היכולת להמשיך גם כשזה קשה.

בפעמים הראשונות זה עשוי להיות קשה במיוחד, משום שאינכם רגילים לעשות זאת. אך ברגע שתמשיכו להתמודד מספר רב של פעמים עם אזורי “חוסר נוחות” בחיים שלכם, אתם תשימו לב איך עד מהרה אתם נהיים חזקים מכפי שאי פעם חשבתם שתהיו.

לסיכום

הדרך להצלחה היא בסך הכל אוסף של מיומנויות שחיזקנו שהפכו להיות מי שאנחנו. אנשים מסוימים נולדים עם מה שאנחנו קוראים לו “ראש עסקי” עוד מלידה, אך רוב הפרמטרים שיקבעו האם תצליחו בחיים הם לגמרי בשליטתכם!

הם אמנם דורשים עבודה קשה, חיזוק מיומנויות ומאמץ, אך בסופו של דבר – הסיפוק מההגעה למטרה והחיים שתקבלו בעקבות ההצלחה שווים את הכל. אז אל תוותרו, וכל פעם סגלו לעצמכם מיומנות אחת שחשוב לכם לשפר.

עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
עומר לייבנזון

עומר לייבנזון

כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל - כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד "נדלק". אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
מעניין?
שתפו בלינקדאין
שתפו בפייסבוק
שלחו בוואצאפ
צייצו בטוויטר
שתפו:
👍
רוצים לקבל עדכונים על סיפורי יזמים מעוררי השראה?